Of je nu de website van een consultancy kantoor, een webshop of een reisorganisatie bezoekt: iedereen lijkt aan het bloggen geslagen te zijn. Elke website heeft steevast een blogpagina waar regelmatig informatieve berichten worden gedeeld. Maar waarom eigenlijk? Daar zijn eigenlijk tal van redenen voor! In dit artikel leggen wij uit waarom een blog op je website zo belangrijk is.
Betere vindbaarheid met een blog
Om van jouw (online) business een succes te maken is goede vindbaarheid online enorm belangrijk. Helaas is het aanbod overweldigend te noemen en kan jouw website al snel ondergesneeuwd raken door dit aanbod. Alles wat je kunt doen om jouw vindbaarheid te vergroten is mooi meegenomen. Je kunt jouw content schrijven met het oog op SEO, jouw foto’s optimaliseren, maar ook jouw website beter laten ranken met een blog.
Een blog op jouw website kan een zeer positieve bijdrage leveren aan jouw online vindbaarheid. Elk bericht is tenslotte een kans om bezoekers te bereiken en te ranken in zoekmachines als Google. Bovendien zorgen blogposts ervoor dat jouw website niet alleen wordt gevonden door mensen die gericht op zoek zijn naar jouw diensten of producten. Door interessante content te delen, breid je jouw doelgroep uit en wie weet vergroot dit jouw klantenkring.
Interactie met klanten via de website
Klanten stellen persoonlijke aandacht en interactie altijd erg op prijs, maar met een online business kan dit soms uitdagend zijn. Met een blog creëer je mogelijkheden om wel deze interactie aan te gaan met jouw volgers en klanten. Bezoekers kunnen reageren op jouw berichten en zo kun je het gesprek aangaan. Je ontdekt wat er leeft onder jouw klanten, maar je bouwt ook aan een waardevolle relatie die mogelijk leidt tot conversie.
Deel jouw expertise en kennis
Jij hebt flink wat te bieden aan klanten. Maar als mensen jou niet kennen, zullen ze dit niet weten. Door een blog te starten op jouw website kun je jouw expertise en kennis delen met de wereld. Zo profileer jij jezelf als expert in jouw veld en help je mensen op weg. Je kunt bloggen over actuele ontwikkelingen in jouw werkgebied, praktische oplossingen voor veelvoorkomende situaties en kennis delen uit het veld. Mensen zullen je al snel gaan beschouwen als het go to adres voor informatie over jouw werkgebied.
Levendigheid in jouw bedrijf
Met jouw online aanwezigheid kun je potentiële klanten goed bereiken. Het is wel belangrijk dat je hier optimaal gebruik van maakt en ook echt toegevoegde waarde levert. Door blogs te plaatsen op jouw website lever je kennis en inzichten en deze blogs kun je vervolgens ook weer delen op jouw social mediakanalen. Zo heb je altijd iets interessants te bieden aan jouw klanten en volgers en houd je jouw bedrijf online levendig en interessant.
Helpful content scoort
Een zoekmachine als Google is continu in ontwikkeling. Zo zijn de laatste aanpassingen speciaal gericht op het goed vindbaar maken van behulpzame content, oftewel helpful content. Als jij interessante informatie deelt op jouw website die echt van toegevoegde waarde is, zal Google jouw content beter beoordelen. Bloggen helpt dus met het vergroten van jouw online bereik en vindbaarheid. En dat doet jouw bedrijf alleen maar goed!